srijeda, 17. kolovoza 2016.

Predsezona uspješna, posezona bi mogla biti još bolja nego lani

Organizirano je došlo 46,7 posto, a individualno 53,3 posto od ukupnih 4,5 milijuna turista u prvih šest mjeseci ove godine.
Za putničke agencije ovogodišnja predsezona bila je nešto uspješnija od lanjske, a još bolja bi mogla biti posezona, kaže predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba, ističući da u glavnoj sezoni, zbog slabih mogućnosti investiranja i nedostatka kapaciteta, agencije ne mogu bitnije povećavati promet.
"Rezultati organiziranog prometa za prvih šest mjeseci dokaz su da agencijsko poslovanje, unatoč svim preprekama, može rasti, pogotovo u suradnji s javnim i drugim segmentima privatnog sektora. U tome su važni i agencijska ulaganja, ali i modeli udruženog oglašavanja s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) te potpore koje agencije kao destinacijske menadžment kompanije (DMC) dobivaju od HTZ-a i Ministarstva turizma", ističe Žgomba.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), u prvih šest mjeseci ove godine organizirano je (posredstvom organizatora putovanja, među kojima su putničke agencije, touroperatori, razni klubovi, udruženja, savezi) u Hrvatsku došlo tek nešto manje turista nego onih koji su dolazili individualno (u vlastitoj organizaciji). Organizirano je došlo 46,7 posto, a individualno 53,3 posto od ukupnih 4,5 milijuna turista u prvih šest mjeseci ove godine.
Pritom je 2,4 milijuna individualnih dolazaka turista porast od 1,4 posto, a organiziranih 2,1 milijun dolazaka porast od 4,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Sličan je trend i s noćenjima - individualni su ostvarili 53,6 posto od ukupnih 16,6 milijuna noćenja u prvom polugodištu, odnosno 8,9 milijuna ili 0,7 posto više nego lani, dok su organizirani s blizu 7,7 milijuna noćenja u plusu 9,1 posto.
Ukupnim polugodišnjim rezultatima znatno je pridonio lipanj, u kojem je organiziranih dolazaka turista bilo 805,6 tisuća ili 6,6 posto više nego lani, a ti su turisti ostvarili i 12,7 posto više noćenja ili blizu 4 milijuna, no za te su poraste zaslužni jedino strani turisti kojih je organizirano došlo 7,7 posto više, pri čemu su ostvarili 14 posto više noćenja nego u lanjskom lipnju. Organiziranih dolazaka i noćenja domaćih turista bilo je 6,2 odnosno 2,2 posto manje.
Za razliku od porasta organiziranih, individualnih dolazaka turista i njihovih noćenja u lipnju je bilo po oko 4 posto manje, s 1,1 milijunom dolazaka i 5,1 milijun noćenja cijene nekretnina

Nema komentara:

Objavi komentar